Volvo Trucks εναντίον 750 τόνων
Στο Λιμάνι του Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία, 40 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα ανταλλακτικά Volvo κάθονται επάνω σε 20 ρυμουλκούμενα, σχηματίζοντας έτσι έναν οδικό συρμό 300 μέτρων μήκους. Μαζί με το φορτηγό, το βάρος τους ανέρχεται σε 750 τόνους. Η αποστολή: να οδηγήσουν ένα Volvo FH16 ξεκινώντας το από στάση και τραβώντας 750 τόνους και με αυτό να διανύσουν απόσταση 100 μέτρων.
«Το I-Shift με αργές ταχύτητες προσφέρει ελκτική ικανότητα εκκίνησης που δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο στην αγορά των φορτηγών παραγωγής σειράς. Οι νέες αργές σχέσεις επιτρέπουν το τράβηγμα ιδιαίτερα βαρέων φορτίων, την εκκίνηση σε δύσβατο έδαφος και την κυκλοφορία με αργή ταχύτητα, ακόμα και με 0,5 χλμ/ώρα. Κανονικά, για τα πολύ βαριά φορτία χρησιμοποιούνται φορτηγά ειδικής κατασκευής αλλά εδώ χρησιμοποιούμε ένα Volvo FH16 με γραμμή μετάδοσης κίνησης κατευθείαν από το εργοστάσιο» λέει ο Peter Hardin, Product Manager για τα FM και FMX της Volvo Trucks.
Το Volvo FH16 που χρησιμοποιείται στη δοκιμή, διαθέτει I-Shift με αργές ταχύτητες και τους ισχυρότερους άξονες από την κανονική σειρά προϊόντων της Volvo. Το φορτηγό οδηγείται από τον Magnus Samuelsson, στο παρελθόν νικητή του διαγωνισμού «World’s Strongest Man».
«Λίγα πράγματα συγκρίνονται με την αίσθηση που σου δίνει η πρόκληση και η υπέρβαση των φυσικών σου ορίων. Στο πέρασμα του χρόνου έχω αντιμετωπίσει πολλές και δύσκολες δοκιμασίες, αλλά αυτό το τράβηγμα είναι το βαρύτερο που έχω δοκιμάσει» λέει ο Magnus Samuelsson.
Στο πλευρό του, ο Brian Weatherley, ένας έμπειρος δημοσιογράφος από το χώρο του φορτηγού.
«Το ότι η Volvo Trucks έχει αναπτύξει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που μπορεί να τραβήξει 325 τόνους μικτό συνδυαστικό βάρος, είναι εντυπωσιακό. Αλλά η διαχείριση άνω των 700 τόνων ΜΣΒ* με ένα και μόνο κοινό φορτηγό παραγωγής είναι στ’ αλήθεια εκπληκτικό. Στα 30 χρόνια που είμαι δημοσιογράφος στο χώρο του φορτηγού, δεν έχω ποτέ δει κάτι τέτοιο» λέει ο Brian Weatherley.
Οι προδιαγραφές του φορτηγού
• Πριν από τη διεξαγωγή της δοκιμής, απαιτήθηκε η εφαρμογή αρκετών μέτρων ασφαλείας. Για παράδειγμα, οι σύνδεσμοι ανάμεσα στα 20 ρυμουλκούμενα ελέγχθηκαν διεξοδικά και η πίεση αέρα ρυθμίστηκε με ακρίβεια και στα 204 ελαστικά.
• 40 εμπορευματοκιβώτια φορτώθηκαν επάνω στα ρυμουλκούμενα. Τα εμπορευματοκιβώτια φορτώθηκαν σε ζεύγη, το ένα επάνω στο άλλο.
• Με αυτά και με αυτά, το συνολικό βάρος του φορτηγού, των ρυμουλκούμενων και των εμπορευματοκιβωτίων ανήλθε σε 750 τόνους.
• Για να επιτευχθεί επαρκής τριβή ανάμεσα στα ελαστικά και την επιφάνεια του δρόμου, τοποθετήθηκε ένα φορτίο 40 τόνων επάνω από τους κινητήριους άξονες.
Το φορτηγό τράβηξε το συρμό σε απόσταση 100 μέτρων.
Μερικοί ακόμα τρόποι να περιγράψουμε τους 750 τόνους
• 57 φορτηγά Volvo FH16
• 350 επιβατικά αυτοκίνητα Volvo XC90
• 150 ανεπτυγμένοι ενήλικες ελέφαντες
• 4 αεροσκάφη Boeing 747 Jumbo
• Λίγο παραπάνω από 4,5 ανεμογεννήτριες
Στοιχεία για το I-Shift με αργές ταχύτητες
• Το I-Shift με αργές ταχύτητες είναι μια ακόμα εξέλιξη του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων I-Shift της Volvo Trucks.
• Η νέα έκδοση του I-Shift έχει αναπτυχθεί ειδικά για άριστη ελκτική ικανότητα εκκίνησης και για οδήγηση σε πάρα πολύ χαμηλές ταχύτητες.
• Το I-Shift με αργές ταχύτητες μπορεί να επιτρέψει την οδήγηση ακόμα και με 0,5-2 χλμ/ώρα και μπορεί να ξεκινήσει από στάση τραβώντας 325 τόνους, ένα μοναδικό επίτευγμα για φορτηγά μαζικής παραγωγής με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
• Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι διαθέσιμο είτε με απευθείας μετάδοση και κιβώτιο overdrive, με μία ή δύο αργές σχέσεις. Ακόμα, είναι δυνατόν να εφοδιαστεί με δύο επιπλέον αργές ταχύτητες όπισθεν.
• Οι αργές ταχύτητες προστίθενται σε ένα κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift. Για τη διαχείριση των υψηλών φορτίων που αναπτύσσονται, πολλά εξαρτήματα έχουν κατασκευαστεί από υλικά υψηλής αντοχής. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 12 εκ. μακρύτερο από μια κανονική μονάδα I-Shift.
• Το I-Shift με αργές ταχύτητες είναι διαθέσιμο με τους κινητήρες 13 και 16 λίτρων της Volvo Trucks στα μοντέλα Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH και Volvo FH16.